CUBE PHENIX: LICHTGEWICHT CROSSCOUNTRY HARDTAIL MOUNTAINBIKE

CUBE PHENIX: LICHTGEWICHT CROSSCOUNTRY HARDTAIL MOUNTAINBIKE

ONTDEK DE NIEUWE LICHTGEWICHT CROSSCOUNTRY HARDTAIL VAN CUBE

Voor het rijden van marathons gaat er niets boven een lichtgewicht hardtail. Daarom introduceert CUBE een gloednieuwe lijn van top lichtgewicht crosscountry hardtails die strak, slank en ongelooflijk licht zijn. Er is geen crosscountry-hardtail die kan tippen aan onze nieuwe Phenix C:68X. Met een verstelbare balhoofdbuishoek voor maximale veelzijdigheid en een stuur met geïntegreerde stuurpen voor maximale efficiëntie. 

Dankzij de verstelbare balhoofdbuishoek biedt deze fiets maximale veelzijdigheid, terwijl het stuur met geïntegreerde stuurpen zorgt voor ongeëvenaarde efficiëntie. Als je op zoek bent naar ultieme snelheid, is deze wedstrijd-hardtail precies wat je nodig hebt.

Onze ervaring in het maken van snelle crosscountry-frames is uitgebreid, maar met de Phenix C:68X hebben we de lat nog hoger gelegd. Dit frame, gemaakt van ons hoogwaardige C:68X-carbon, weegt minder dan 900 gram en biedt uitzonderlijke sterkte en comfort. Bovendien hebben we de zadelpenklem in de zitbuis geïntegreerd voor een gestroomlijnde look.

De fiets is uitgerust met de nieuwste technologie in derailleurs: de UDH. Dit systeem maakt het mogelijk om de fiets uit te rusten met de nieuwste SRAM XX en SRAM XO derailleurs. Hierdoor is de fiets niet alleen prachtig, maar ook uiterst robuust, met een minimale kans op een gebroken achterpad.

AANPASBARE GEOMETRIE DOOR VERSTELBAAR BALHOOFDHOEK

CUBE staat bekend om het vermijden van extremen, zeker als het gaat om de geometrie van fietsen. Deze benadering past perfect bij de doelstelling om een zo breed mogelijke doelgroep aan te spreken. Ook bij de geometrie van de 2025 Phenix houdt CUBE het evenwichtig. Deze nieuwe crosscountry hardtail wordt aangeboden in vier framematen, waarbij de reach en stack modern en courant zijn. Met een zitbuishoek van ruim 74 graden zit je behoorlijk rechtop, terwijl de voorvork standaard onder een hoek van 68,6 graden staat.

Wat deze fiets echt uniek maakt, is de Acros-balhoofdlagerset die standaard wordt meegeleverd en verstelbaar is. Hoewel de exacte mate van verstelling nog niet volledig duidelijk is, wordt verwacht dat deze tussen de 0,4 en 0,6 graden ligt. Mogelijk varieert de mate van verstelling ook per framemaat. Deze aanpasbare geometrie stelt je in staat om de fiets perfect af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeur, of je nu kiest voor een wedstrijdgerichte houding of een meer ontspannen rijpositie.



VERKEN DE CUBE PHENIX C:68X SERIE

De nieuwe Phenix C:68X is verkrijgbaar in twee uitvoeringen: de SLX en de SLT. De Phenix C:68X SLX is standaard beschikbaar in de bekende CUBE-teamkleuren. De Phenix C:68X SLT is zowel verkrijgbaar in de teamkleuren als in de opvallende kleur 'liquid lava/black'.

CUBE PHENIX C:68X SLX

Wie in het terrein zo snel mogelijk van A naar B wil, heeft betrouwbare onderdelen nodig. Op de Phenix C:68X SLX vind je daarom Srams elektronische X0 Eagle Transmission-aandrijflijn. Die schakelt niet alleen feilloos, maar biedt bovendien een bereik van 520 procent. Een RockShox SID SL Ultimate-voorvork, lichte Newmen Advanced SL X.A.30-wielen en snelle Schwalbe-banden met superlichte Aerothan-binnenbanden garanderen snelheid, controle en comfort. Een geïntegreerde stuur-stuurpencombinatie van carbon houdt het gewicht laag. Ook de MT8 Pro-remmen van Magura wegen net niks, maar blinken desondanks uit in effectief vertragen.



CUBE PHENIX C:68X SLT

Bij het kiezen van de onderdelen hadden onze productmanagers volledige vrijheid. Daarom is de Phenix C:68X SLT uitgerust met alleen het allerbeste. Zoals de extreem nauwkeurige XX SL Eagle Transmission-groep van Sram. Ook de Phase 30-wielen van Newmen zijn van next level: dankzij carbon spaken wegen ze slechts 1.150 gram per set, terwijl ze een maximaal systeemgewicht van 130 kilo aankunnen. Dit garandeert supersnelle acceleratie zonder zorgen over de betrouwbaarheid. De nieuwe Fox 32 SC Float Factory SL-voorvork met omgekeerde brug is een ander hoogtepunt; lichter dan dit wordt het niet. Hetzelfde geldt voor de Magura MT8 SL-schijfremmen. Vanwege de 180 mm remschijf aan de voorkant bieden deze remmen ondanks hun lichte carbon constructie volop remkracht.



Terug naar blog