Je hebt je traingingskilometers gemaakt, je dieet gevolgd en je techniek bijgeschaafd. Nu heb je alleen nog maar een fiets nodig die de laatste barrière slecht: de lucht voor je. Met behulp van windtunnels, numerieke stromingsleer en natuulijk talloze testritten in de echte wereld, hebben we een racefiets gecreëerd die door de lucht snijdt als een heet mes door de boter: de Litening, jouw geheime wapen.
CUBE Litening AERO C:68X SLTZoals je verwacht van een topmachine hebben we voor de CUBE Litening AERO C:68X SLT de beste onderdelen geselecteerd, inclusief de nieuwe, semi-draadloze Dura-Ace Di2-groepset van Shimano. En wat dacht je van de carbon Streem-wielen? Bij deze aero-wielset van de innovatieve Duitse wielbouwer Newmen is de wind absoluut kansloos. Maar hoe goed ook, toch vormen deze super-de-luxe onderdelen slechts een deel van het verhaal. Het andere deel is het kader met z’n volledig geïntegreerde cockpit, zadelpen en kabelgeleiding, dat 30% makkelijker door de lucht snijdt. Met z’n extreem lage Cw-waarde en z’n UCI-goedkeuring is dit het ultieme offensieve wapen om het peloton in al zijn voegen te laten kraken.
Een lage luchtweerstand maakt iedere racefiets beter. Maar een laag gewicht doet dat ook. Dus wat als je én én kunt hebben? De volledig UCI-goedgekeurd Litening AIR C:68X Race sluit geen compromissen. Niet als het gaat om frame en dito voorvork van het extreem hoogwaardige C:68X-carbon. En ook voor wat betreft de onderdelen. Zoals een Shimano Ultegra Di2-aandrijflijn en Newmen Streem Climbing 35/38-wielen met snelle Continental Grand Prix 5000-bandjes. Deze fiets is klaar voor de competitie. Jij ook?
Als je voor het podium gaat, heb je niet alleen sterke benen nodig, maar ook het snelste materiaal: de Litening AIR C:68X Pro. Dit racewonder heeft een ultralicht en aerodynamisch frame met een geïntegreerde cockpit. Jouw taak? Gewoon de Newmen Streem Climbing 35/38-wielen laten rollen. De Sram Force 2x12-groepset, inclusief een ingebouwde vermogensmeter, zorgt voor vlekkeloos schakelen, terwijl de hydraulische schijfremmen betrouwbaar vertragen onder alle weersomstandigheden. Zoek je een fiets die je als eerste over de streep helpt? Dan is dit jouw keuze.
Zoals je mag verwachten van een topklasse racefiets, is de Litening AERO C:68X SLT uitgerust met de allerbeste componenten. Denk aan de elektrische Shimano Dura-Ace 2x12-aandrijflijn met vermogensmeter, Dura-Ace schijfremmen en aerodynamisch geoptimaliseerde Newmen Streem Aero/Sprint 60/66 Vonoa-wielen. Maar zelfs die high-end onderdelen vertellen slechts een deel van het verhaal. Het andere deel zit in het frame: een meesterwerk van volledig geïntegreerd design met een aerodynamische cockpit die de luchtweerstand met 30 procent verlaagt. Dankzij de uitzonderlijk lage Cw-waarde en UCI-goedkeuring is dit jouw ultieme wapen om het peloton volledig te ontregelen.
Zoals je mag verwachten van een topklasse racefiets, is de Litening AERO C:68X SLT uitgerust met de allerbeste componenten. Denk aan de elektrische Shimano Dura-Ace 2x12-aandrijflijn met vermogensmeter, Dura-Ace schijfremmen en aerodynamisch geoptimaliseerde Newmen Streem Aero/Sprint 60/66 Vonoa-wielen. Maar zelfs die high-end onderdelen vertellen slechts een deel van het verhaal. Het andere deel zit in het frame: een meesterwerk van volledig geïntegreerd design met een aerodynamische cockpit die de luchtweerstand met 30 procent verlaagt. Dankzij de uitzonderlijk lage Cw-waarde en UCI-goedkeuring is dit jouw ultieme wapen om het peloton volledig te ontregelen.
De Litening AERO C:68X SLX is zo snel dat het je bijna de adem beneemt. De draadloze Sram Red AXS 2x12-groepset en de aerodynamische Newmen Streem Aero/Sprint 60/66 Vonoa-wielen zijn speciaal gekozen om je prestaties naar een hoger niveau te tillen. Maar het kroonstuk is het volledig geïntegreerde frame, samen met de vork, cockpit, kabels en zadelpen, allemaal gemaakt van ons premium C:68X-carbon. Dit ultralichte en gestroomlijnde ontwerp is jouw ultieme wapen voor ontsnappingen uit het peloton. Klaar om de concurrentie achter je te laten?
Het frame, de vork, de stuurpen, het stuur, de kabels en de zadelpen van de Litening AERO C:68X Race vormen één naadloos geïntegreerd, aerodynamisch geoptimaliseerd geheel dat 30 procent minder luchtweerstand biedt. Minder weerstand betekent dat je makkelijker op kop rijdt en meer energie overhoudt voor de beslissende ontsnapping. Met de Shimano Ultegra Di2 2x12-aandrijflijn inclusief vermogensmeter, Newmen Streem Aero/Sprint 60/66-wielen en betrouwbare Ultegra-schijfremmen is er niets dat je nog kan afremmen. Eén ding is zeker: deze fiets is gemaakt voor snelheid.
Het frame, de vork, de stuurpen, het stuur, de kabels en de zadelpen van de Litening AERO C:68X Race vormen één naadloos geïntegreerd, aerodynamisch geoptimaliseerd geheel dat 30 procent minder luchtweerstand biedt. Minder weerstand betekent dat je makkelijker op kop rijdt en meer energie overhoudt voor de beslissende ontsnapping. Met de Shimano Ultegra Di2 2x12-aandrijflijn inclusief vermogensmeter, Newmen Streem Aero/Sprint 60/66-wielen en betrouwbare Ultegra-schijfremmen is er niets dat je nog kan afremmen. Eén ding is zeker: deze fiets is gemaakt voor snelheid.
CUBE Litening AIR C:68X SLTJe kunt trainen tot je een ons weegt, zonder goede wedstrijdfiets kun je niet van voren rijden. De CUBE Litening AIR C:68X SLT combineert daarom een extreem laag gewicht met een optimale luchtweerstand en een hoog comfort. Ieder detail is erop gericht sneller te gaan, van de aerodynamisch geoptimaliseerde profilering van het frame tot de Newmen Advanced-wielen met carbon velgen en spaken. Shimano's topgroep Dura-Ace Di2 – met geïntegreerde vermogensmeter – verzorgt het versnellen en vertragen. Je hebt snel en je hebt supersnel. Je mag één keer raden wat deze bike is...
CUBE Litening AIR C:68X SLXToen we met Team Wanty in gesprek gingen om een nieuwe wedstrijdfiets te ontwikkelen, waren de eisen duidelijk: zo min mogelijk luchtweerstand, een hoog comfort voor lange dagen in het zadel en een zo laag mogelijk gewicht. De CUBE Litening AIR C:68X SLX is het resultaat. Met zo'n 799 gram voor een frame in de maat M is dit de wedstrijdmachine waarnaar je op zoek bent. Shimano's Ultegra Di2 – inclusief geïntegreerde vermogensmeter – verzorgt het versnellen en vertragen. Rollen doet-ie op carbon aerowielen van Newmen, compleet met Conti-bandjes en vederlichte Aerothan-binnenbandjes van Schwalbe. De ultieme racer? Jij mag het zeggen.
CUBE Litening AERO C:68X SLTZoals je verwacht van een topmachine hebben we voor de CUBE Litening AERO C:68X SLT de beste onderdelen geselecteerd, inclusief de nieuwe, semi-draadloze Dura-Ace Di2-groepset van Shimano. En wat dacht je van de carbon Streem-wielen? Bij deze aero-wielset van de innovatieve Duitse wielbouwer Newmen is de wind absoluut kansloos. Maar hoe goed ook, toch vormen deze super-de-luxe onderdelen slechts een deel van het verhaal. Het andere deel is het kader met z’n volledig geïntegreerde cockpit, zadelpen en kabelgeleiding, dat 30% makkelijker door de lucht snijdt. Met z’n extreem lage Cw-waarde en z’n UCI-goedkeuring is dit het ultieme offensieve wapen om het peloton in al zijn voegen te laten kraken.
CUBE Litening AERO C:68X SLXDe CUBE Litening AERO C:68X SLX is zó snel dat je ogen er van gaan tranen. Waarschijnlijk heb je de lichte Mavic Cosmic Carbon SLT 4-wielen en de draadloze Sram Red eTap AXS-transmissie al gespot. We hebben deze exclusieve componenten geselecteerd om jouw prestaties naar een nóg hoger plan te tillen. Want wie de concurrentie het hoofd wil bieden, moet behalve goede benen ook goede spullen hebben. Gelukkig heeft de Litening C:68X SL een extra troef in de vorm van het aero-frame, dat met vork, stuurnok, stuur, kabels en zadelpen een volledig geïntegreerd geheel vormt, geconstrueerd van het meest hoogwaardige carbon waar we de hand op hebben weten te leggen: C:68X. Op een zoek naar een racer om uit de klauwen van het peloton te ontsnappen? Moet je deze hebben.
Toen we ons voornamen een echte wedstrijdfiets te ontwikkelen, hadden we precies de Litening AIR C:68X SLX in gedachten. Geoptimaliseerd voor minimale luchtweerstand, hoog comfort op lange ritten, en een ultralaag gewicht. Met een frame van slechts 799 gram (maat M) is dit de UCI-goedgekeurde racepartner waar je altijd van hebt gedroomd. De Sram Red AXS-groepset, inclusief geïntegreerde vermogensmeter, zorgt voor naadloos schakelen en krachtig remmen. Newmen's carbon Streem Climbing 35/38-aerowielen, gecombineerd met snelle Continental Grand Prix 5000-banden, laten je moeiteloos rollen. De ultieme racefiets? Dat oordeel is aan jou.
Een lage luchtweerstand maakt iedere racefiets beter. Maar een laag gewicht doet dat ook. Dus wat als je én én kunt hebben? De volledig UCI-goedgekeurd Litening AIR C:68X Race sluit geen compromissen. Niet als het gaat om frame en dito voorvork van het extreem hoogwaardige C:68X-carbon. En ook voor wat betreft de onderdelen. Zoals een Shimano Ultegra Di2-aandrijflijn en Newmen Streem Climbing 35/38-wielen met snelle Continental Grand Prix 5000-bandjes. Deze fiets is klaar voor de competitie. Jij ook?
Wij sluiten geen compromissen. Daarom is de Litening AIR C:68X SLT niet alleen extreem licht, maar ook uitzonderlijk aerodynamisch en comfortabel. Elk detail is ontworpen om snelheid te maximaliseren, van de geoptimaliseerde frameprofilering tot Newmen's Streem Climbing 35/38-wielen met carbon velgen en spaken. Shimano’s toonaangevende Dura-Ace Di2-groepset, compleet met geïntegreerde vermogensmeter, zorgt voor soepel schakelen en krachtige remprestaties. Er is snel, en er is supersnel. Raad eens wat deze fiets is...
Een racefiets moet natuurlijk voldoen aan de regels van de UCI. Tegelijkertijd wil je natuurlijk óók de snelste zijn. En dat is waar onze Litening Aero C:68X in beeld komt. Die voldoet volledig aan alle UCI-regels, maar is tegelijkertijd extreem aerodynamisch. Moet ook, want voor wie wil winnen telt iedere seconde. Anders geformuleerd: per watt input kom je op de Litening Aero C:68X verder.
LITENING AIR
CHALLENGING GRAVITY
Je kunt op veel manieren meer snelheid uit een racefiets halen. Het besparen van gewicht en het reduceren van de luchtweerstand zijn het meest effectief. Bij de innovatieve Litening AIR C:68X hebben we onze ervaring in het optimaliseren van de luchtweerstand verder doorgevoerd en vervolgens het hele spul op dieet gezet. Het resultaat is een racemachine die niet alleen als een malle door de lucht snijdt, maar die bovendien geen gram teveel weegt. En dat maakt 'm snel. Héél snel.