Voor het rijden van marathons gaat er niets boven een lichtgewicht hardtail. Er is geen crosscountry-hardtail die kan tippen aan onze nieuwe Phenix C:68X. Strak, slank en onvoorstelbaar licht. Met een verstelbare balhoofdbuishoek voor maximale veelzijdigheid en een stuur met geïntegreerde stuurpen voor maximale efficiëntie. Ga je voor de ultieme snelheid? Dan is deze wedstrijd-hardtail hét gereedschap dat je nodig hebt.
Bij het kiezen van de onderdelen hadden onze productmanagers volledige vrijheid. Daarom is de Phenix C:68X SLT uitgerust met alleen het allerbeste. Zoals de extreem nauwkeurige XX SL Eagle Transmission-groep van Sram, inclusief vermogensmeter. Ook de Phase 30-wielen van Newmen zijn van next level: dankzij carbon spaken wegen ze slechts 1.150 gram per set, terwijl ze een maximaal systeemgewicht van 130 kilo aankunnen. Dit garandeert supersnelle acceleratie zonder zorgen over de betrouwbaarheid. De Fox 32 SC Float Factory SL-voorvork met omgekeerde brug is een ander hoogtepunt; lichter dan dit wordt het niet. Hetzelfde geldt voor de Magura MT8 SL-schijfremmen. Vanwege de 180 millimeter remschijf aan de voorkant bieden deze remmen ondanks hun lichte carbon constructie volop remkracht. Afmaker is een eendelige cockpit van carbon.Frame omschrijvingWe weten natuurlijk het een en ander van het maken van snelle crosscountry-frames. Maar met de Phenix C:68X hebben we de lat tóch weer hoger gelegd. Hoe? Om te beginnen zijn we er dankzij de toepassing van ons hoogwaardige C:68X®-carbon in geslaagd een extreem licht frame te creëren dat desondanks uitblinkt in sterkte en comfort. En omdat we toch bezig waren hebben we de zadelpenklem in de zitbuis geïntegreerd. Inderdaad, een kleinigheid, maar in combinatie met de interne kabeldoorvoer versterkt dit detail de strakke belijning van het frame. En dan is er natuurlijk nog de verstelbare balhoofdhoek, zodat je de geometrie van de Phenix C:68X kunt aanpassen aan het terrein en je eigen voorkeur.
We hebben bij het selecteren van de componenten van de Phenix C:68X SLX kosten nog moeite gespaard. En dat zie je. De carbon knalbak is uitgerust met uitsluitend het allerbeste: Shimano’s elektronische 12-speed XTR Di2-transmissie, een ultralichte carbon crank van e*thirteen met vermogensmeter-optie en superlichte Newmen Phase 30-wielen. In combinatie met Schwalbe’s razendsnelle duo snelle Racing Ray en Ralph leveren die vlammende acceleratie zonder concessies aan betrouwbaarheid. Een ander hoogtepunt is de Fox 32 SC Factory-voorvork met omgekeerde brug: lichter dan dit wordt het niet. En om het geheel af te maken zorgen Shimano’s XTR-schijfremmen voor ongeëvenaarde controle en remkracht.Frame omschrijvingWe weten natuurlijk het een en ander van het maken van snelle crosscountry-frames. Maar met de Phenix C:68X hebben we de lat tóch weer hoger gelegd. Hoe? Om te beginnen zijn we er dankzij de toepassing van ons hoogwaardige C:68X®-carbon in geslaagd een extreem licht frame te creëren dat desondanks uitblinkt in sterkte en comfort. En omdat we toch bezig waren hebben we de zadelpenklem in de zitbuis geïntegreerd. Inderdaad, een kleinigheid, maar in combinatie met de interne kabeldoorvoer versterkt dit detail de strakke belijning van het frame. En dan is er natuurlijk nog de verstelbare balhoofdhoek, zodat je de geometrie van de Phenix C:68X kunt aanpassen aan het terrein en je eigen voorkeur.
Wie in het terrein zo snel mogelijk van A naar B wil, heeft betrouwbare onderdelen nodig. Op de Phenix C:68X Race vind je daarom Srams elektronische X0 SL Eagle Transmission. Die schakelt niet alleen feilloos, maar biedt bovendien een bereik van 520 procent. Een RockShox SID SL Ultimate-voorvork, lichte Newmen Phase 30-wielen en Schwalbe's snelle duo Racing Ray en Ralph garanderen snelheid, controle en comfort. Een geïntegreerde stuur-stuurpencombinatie van carbon houdt het gewicht laag. Ook de MT8 Pro-remmen van Magura wegen net niks, maar blinken desondanks uit in effectief vertragen.Frame omschrijvingWe weten natuurlijk het een en ander van het maken van snelle crosscountry-frames. Maar met de Phenix C:68X hebben we de lat tóch weer hoger gelegd. Hoe? Om te beginnen zijn we er dankzij de toepassing van ons hoogwaardige C:68X®-carbon in geslaagd een extreem licht frame te creëren dat desondanks uitblinkt in sterkte en comfort. En omdat we toch bezig waren hebben we de zadelpenklem in de zitbuis geïntegreerd. Inderdaad, een kleinigheid, maar in combinatie met de interne kabeldoorvoer versterkt dit detail de strakke belijning van het frame. En dan is er natuurlijk nog de verstelbare balhoofdhoek, zodat je de geometrie van de Phenix C:68X kunt aanpassen aan het terrein en je eigen voorkeur.
Het frame van de Phenix C:68X SLT bewijst dat het altijd de moeite loont om te kijken hoe dingen beter kunnen. Met toepassing van ons hoogwaardige C:68X-carbon zijn onze technici in geslaagd een frame te creëren dat minder dan 900 gram weegt en dat desondanks op het vlak van sterkte en comfort niks tekort komt. Bij het kiezen van de onderdelen hadden onze product-managers carte blanche. En dus zit er op de Phenix C:68X SLT alleen maar het beste van het beste. Zoals Srams extreem precieze XX SL Eagle Transmission-schakelgroep. De carbon Phase 30-wielen van Newmen spelen in dezelfde divisie: dankzij de toepassing van carbon spaken slechts 1.150 gram per set en toch met een maximaal systeemgewicht van maar liefst 130 kilo. Daarmee ben je verzekerd van supersnel accelereren, zonder dat je bang moet zijn dat je wielen het begeven. De Fox 32 SC Float Factory SL-voorvork is een andere highlight; lichter dan deze vork wordt het niet. Dito voor de Magura MT8 SL-schrijfremmen. Terwijl deze carbon stoppers dankzij een 180 mm remschijf aan de voorkant toch over ruimschoots remkracht beschikken.
Het frame van de Phenix C:68X SLT bewijst dat het altijd de moeite loont om te kijken hoe dingen beter kunnen. Met toepassing van ons hoogwaardige C:68X-carbon zijn onze technici in geslaagd een frame te creëren dat minder dan 900 gram weegt en dat desondanks op het vlak van sterkte en comfort niks tekort komt. Bij het kiezen van de onderdelen hadden onze product-managers carte blanche. En dus zit er op de Phenix C:68X SLT alleen maar het beste van het beste. Zoals Srams extreem precieze XX SL Eagle Transmission-schakelgroep. De carbon Phase 30-wielen van Newmen spelen in dezelfde divisie: dankzij de toepassing van carbon spaken slechts 1.150 gram per set en toch met een maximaal systeemgewicht van maar liefst 130 kilo. Daarmee ben je verzekerd van supersnel accelereren, zonder dat je bang moet zijn dat je wielen het begeven. De Fox 32 SC Float Factory SL-voorvork is een andere highlight; lichter dan deze vork wordt het niet. Dito voor de Magura MT8 SL-schrijfremmen. Terwijl deze carbon stoppers dankzij een 180 mm remschijf aan de voorkant toch over ruimschoots remkracht beschikken.
Met het frame van de Phenix C:68X SLX hebben onze constructeurs de lat opnieuw hoger gelegd. Hoe? Om te beginnen is met ons hoogwaardige C:68X-carbon een frame gecreëerd dat minder dan 900 gram weegt, terwijl het op het vlak van sterkte en comfort nog steeds excelleert. Dan de afmontage van deze carbon bolide. Wie zo snel mogelijk van A naar B wil heeft onderdelen nodig die je niet in de steek laten. We hebben daarom Srams superieure elektronische XO Eagle Transmission-schakelgroep gemonteerdt. Een lichtgewicht SID SL-voorvork van RockShox en carbon Advanced SL X.A.30-wielen van Newmen met razendsnelle 2.25 inch wedstrijdbandenbanden van Schwalbe garanderen grensverleggende acceleratie en controle. Het stuur met geïntegreerde stuurpen is zowel licht als comfortabel. En dankzij de krachtige Magura MT8-remmen kun je later remmen, met minder tijdverlies als resultaat.
Voor het rijden van marathons gaat er niets boven een lichtgewicht hardtail. Er is geen crosscountry-hardtail die kan tippen aan onze nieuwe Phenix C:68X. Strak, slank en onvoorstelbaar licht. Met een verstelbare balhoofdbuishoek voor maximale veelzijdigheid en een stuur met geïntegreerde stuurpen voor maximale efficiëntie. Ga je voor de ultieme snelheid? Dan is deze wedstrijd-hardtail hét gereedschap dat je nodig hebt.
CUBE Phenix C:68XSLT
Kracht en controle - dat zijn de sleutels tot het ontgrendelen van snelheid. Met de Phenix C:68X SLT's lichtgewicht en comfortabele stuur/stuur combinatie uit één stuk heb je alles wat je nodig hebt binnen handbereik. Sram's nieuwe XX SL Eagle Transmission groepsset zorgt voor snel, uiterst nauwkeurig elektronisch schakelen over een enorm versnellingsbereik. De gripvaste Schwalbe 2,25 inch banden, ultralichte Schwalbe Aerothan binnenbanden en lichte, stijve en sterke Newmen Phase 30 wielen leveren je kracht op de trail, terwijl een Fox Float 32 Factory SC vork met omgekeerde boog alles geplant en in de juiste richting houdt. En om ervoor te zorgen dat je snelheid kunt behouden in elke bocht, hebben we Magura's krachtige MT8 SL remmen met een 180mm rotor aan de voorkant gemonteerd.
CUBE Phenix C:68XSLX
Om zo snel mogelijk van A naar B te komen in de crosscountry heb je componenten nodig die je niet in de steek laten. Daarom zijn we voor de Phenix C:68X SLX begonnen met de volledig elektronische XO Eagle Transmission groepset van Sram, zodat je een enorm versnellingsbereik tot je beschikking hebt. Een RockShox SID SL Ultimate voorvork, lichtgewicht Newmen Advanced SL X.A.30 wielen, gripvaste Schwalbe 2,25 inch banden en ultralichte Schwalbe Aerothan binnenbanden helpen allemaal om het rubber laag te houden voor snelheid en controle. De geïntegreerde carbon bar/stem combo is licht en comfortabel. En dankzij de krachtige Magura MT8 Pro remmen kun je langer en sneller rijden.