Geen compromis, geen beperkingen. Van voor- tot achteras, de Aerium C:68X is gemaakt om te winnen. Deze triatlonfiets, ontwikkeld in samenwerking met onze triatleten, is de meest aerodynamische in de business. Maar niet alleen het vermogen om door de lucht te snijden staat op het allerhoogste niveau, maar ook het comfort, inclusief opbergruimte voor eten en water. De wedstrijdresutaten bewijzen: deze fiets is écht snel.
Het Aerium C:68X SLT-frame, ontwikkeld in nauwe samenwerking met wereldkampioen Lucy Charles-Barclay, is gemaakt van ons hoogwaardige C:68X-carbon. Dit triathlon-frame biedt aanpasbare hydratatie- en opslagopties, inclusief de mogelijkheid om tijdens langere races tot twee hydratatiesystemen te gebruiken. Dankzij de ruime instelmogelijkheden biedt de CUBE-cockpit altijd een passende zithouding. De Streem Aero/Sprint TT 60/80 Vonoa-wielset van Newmen, uitgerust met Continental Grand Prix 5000 TT-banden en aeroventielen, past perfect bij het in de windtunnel geteste frame. Shimano's onovertroffen Dura-Ace Di2-groep, met 2x12 versnellingen, ingebouwde powermeter en hydraulische schijfremmen, zorgt voor nauwkeurig schakelen en betrouwbare remkracht. Mocht je willen overschakelen naar een aandrijflijn zonder voorderailleur, dan is er een afdekkapje voor het montagepunt beschikbaar, zodat de aerodynamica niet verstoord wordt.Frame omschrijvingDe in nauwe samenwerking met triathleet en wereldkampioen Lucy Charles-Barclay ontwikkelde Aerium C:68X staat volledig in het teken van luchtweerstandreductie. Maar dat niet alleen. Met ons Advanced Twin Mold-productieprocedé en het extreem hoogwaardige C:68X-carbon is het frame tevens vederlicht en compromisloos stijf. Hierdoor wordt iedere watt input direct omgezet in pure snelheid. En met de betrouwbare schijfremmen kan je die snelheid er op ieder moment weer uithalen. Het frame bevat volop opbergruimte en een volledig geïntegreerd drinksysteem. Deze fiets is echt ongekend snel. Hoe we dat zo zeker weten? De windtunnel is het bewijs.
We wéten dat deze fiets snel is. Immers, de Aerium C:68X SLX is gebaseerd op de winnende fiets van wereldkampioene triathlon Lucy Charles-Barclay. We hebben aanpasbare opberg- en drinksystemen ontwikkeld, tot aan de mogelijkheid toe twéé hydratiesystemen mee te nemen. De roterende massa bestaat uit carbon Newmen Streem Aero/Sprint TT 60/80 Vonoa-wielen met Conti Grand Prix 5000 TT-bandjes (met aero-ventielen), voor een snelle accelleratie, minimale luchtweerstand en volop grip in bochten. De CUBE C:68-cockpit is er in hoog of laag. Met de draadloze Sram Force AXS 2x12-aandrijflijn heb je de juiste versnelling altijd binnen handbereik, letterlijk. Een voorderailleur is optioneel. Om deze windverslinder te ontwikkelen zijn tot het gaatje gegaan. Nu is het jouw beurt. Frame omschrijvingDe in nauwe samenwerking met triathleet en wereldkampioen Lucy Charles-Barclay ontwikkelde Aerium C:68X staat volledig in het teken van luchtweerstandreductie. Maar dat niet alleen. Met ons Advanced Twin Mold-productieprocedé en het extreem hoogwaardige C:68X-carbon is het frame tevens vederlicht en compromisloos stijf. Hierdoor wordt iedere watt input direct omgezet in pure snelheid. En met de betrouwbare schijfremmen kan je die snelheid er op ieder moment weer uithalen. Het frame bevat volop opbergruimte en een volledig geïntegreerd drinksysteem. Deze fiets is echt ongekend snel. Hoe we dat zo zeker weten? De windtunnel is het bewijs.
Natuurlijk, je kunt harder trappen. Maar het is beter om slimmer te trappen. Met z'n in de windtunnel ontwikkelde en in wedstrijden beproefde aero-ontwerp, uitgevoerd in ons meesthoogwaardige C:68X-carbon, kom je sneller over de eindstreep. Personaliseerbare opberg- en drinksystemen maken het je makkelijker om zelfs tijdens de langste wedstrijden te eten en te drinken. Een Shimano Dura-Ace/Ultegra Di2-transmissie biedt foutloze schakelprestaties, Dura-Ace-schrijfremmen garanderen veilig vertragen. Daarbij kun je volledig vertrouwen op de Streem Aero/Sprint TT 60/80-wielen van Newmen, waar we Grand Prix 5000 TT-bandjes van Continental omgelegd hebben, inclusief aero-ventielen. Aan de fiets ligt het niet, de rest moet jij doen.Frame omschrijvingDe in nauwe samenwerking met triathleet en wereldkampioen Lucy Charles-Barclay ontwikkelde Aerium C:68X staat volledig in het teken van luchtweerstandreductie. Maar dat niet alleen. Met ons Advanced Twin Mold-productieprocedé en het extreem hoogwaardige C:68X-carbon is het frame tevens vederlicht en compromisloos stijf. Hierdoor wordt iedere watt input direct omgezet in pure snelheid. En met de betrouwbare schijfremmen kan je die snelheid er op ieder moment weer uithalen. Het frame bevat volop opbergruimte en een volledig geïntegreerd drinksysteem. Deze fiets is echt ongekend snel. Hoe we dat zo zeker weten? De windtunnel is het bewijs.
Ondanks dat we er schijfremmen aan toegevoegd hebben, is de Aerium C:68X SLT de snelste fiets die we ooit gemaakt hebben. Het frame is uitgerust met een modulair drink- en opbergsysteem. Voor lange wedstrijden kun je zelfs twéé drinksystemen installeren. De CUBE-cockpit brengt alles binnen handbereik en is meervoudig instelbaar. De aerodynamische carbon Newmen Advanced SL R.80 Streem-wielen met Conti Grand Prix-bandjes zijn een perfecte aanvulling op het windtunnelframe. Shimano's 2x12-speed Dura-Ace Di2-groep verzorgt het elektronische versnellen en het hydraulische vertragen. Liever 1x12? Kan ook, een afdekplaatje om de luchtstroom niet te verstoren is meegeleverd. Of we aan alles gedacht hebben? We denken van wel.
CUBE Aerium C:68X SLX
In ons streven om van de Aerium C:68X SLX de meest efficiënte fiets in de business te maken, hebben we niets aan het toeval overgelaten. Ja, het integreren van schijfremmen op een triatlonfiets is een uitdaging. Maar een uitdaging die we vanwege de extra veiligheid graag zijn aangegaan. Daarnaast hebben we aanpasbare opberg- en drinksystemen ontwikkeld, tot aan de mogelijkheid toe twéé hydratiesystemen mee te nemen. De roterende massa bestaat uit carbon Newmen Advanced SL R.65/80 Streem-wielen met Conti Grand Prix-bandjes, voor een snelle accelleratie, minimale luchtweerstand en volop grip in bochten. De CUBE C:68®-cockpit is er in hoog of laag. Met de draadloze Sram Force AXS-aandrijflijn heb je de juiste versnelling altijd binnen handbereik, letterlijk. Een voorderailleur is optioneel. Om deze windverslinder te ontwikkelen zijn tot het gaatje gegaan. Nu is het jouw beurt.